Kia ve Hyundai, Arabalarının Çalınmasından TikTok ve Instagram'ı Suçluyor

 Mahkemeye sunulan davada şirketler, sosyal medya şirketlerinin "hırsızlıklarda benzeri görülmemiş bir artışa neden olduğunu" öne sürüyor. Çalınan arabaların temel hırsızlık önleme teknolojisi yoktu.


Yakın zamanda yapılan bir mahkeme dosyasına göre, Kia ve Hyundai, neredeyse diğer tüm arabalarda bulunan temel hırsızlık önleme teknolojisine sahip olmayan araçların mümkün kıldığı eşi benzeri görülmemiş bir hırsızlık dalgasıyla arabalarının çalınmasının kendi suçları olmadığını söylüyor . Bunun yerine şirketler, arabaların nasıl çalınacağına dair talimatların geniş çapta paylaşıldığı ve hırsızların çalıntı arabalarını sergilediği TikTok ve Instagram gibi sosyal medya şirketlerini işaret ediyor.

Aynı ana şirkete ait olan iki şirketi temsil eden avukatlar bu iddia konusunda pek incelikli değiller. Şirketin yaklaşık 200 milyon dolarlık bir toplu dava anlaşmasının mahkeme tarafından onaylanması gerektiğini öne sürdüğü dosya, "Sosyal Medya ve Müdahale Eden Üçüncü Taraf Suçlular Hırsızlıklarda Benzeri Görülmemiş Bir Artışa Neden Oldu" başlıklı bir bölümün tamamını içeriyor. Avukatlar bu bölümde, Kia Boys sosyal medya trendinden önce Kia ve Hyundai araçlarının "önemli bir hırsızlığa konu olmaması" nedeniyle, sorumlunun otomobil şirketlerinin değil, sosyal medyanın ve arabaları çalan kişilerin olduğunu öne sürüyor.  Bu iddia “Sosyal Medya Hırsızlıklarda Görülmemiş Artışı Teşvik Etti” başlıklı bölümde özetleniyor. Başvuru, hem Kia ve Hyundai'nin bu kriz boyunca kullandığı kamu iletişim stratejisini hem de hikayeyi ele alan bazı ulusal haber başlıklarını genel olarak yansıtıyor.

Hyundai, Şubat ayında birisinin arabanın kilidini açarak araba alarmını devre dışı bırakmadan motoru çalıştırmaya çalışması durumunda motoru durduracak bir yazılım yükseltmesinin yayınlandığını duyurduğunda, basın bülteninde özellikle "TikTok ve diğer sosyal medya kanallarından" bahsetmişti . Kia, hırsızlık olayıyla ilgili basına yaptığı açıklamalarda da "son zamanlarda sosyal medyada popülerleşen" ifadesini sıklıkla kullanıyor. TikTok daha önce Motherboard'u "insanlara, hayvanlara veya mallara zarar verebilecek suç faaliyetlerinin teşvik edilmesi" hakkındaki topluluk kurallarına yönlendirmişti .

Related Article

Kia ve Hyundai ayrıca, Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na göre 2022'de en çok çalınan araçlar arasında yer alması nedeniyle motor immobilizerinin hırsızlık oranlarında temel faktör olamayacağını savunuyor.İmmobilizatöre sahip 2021 Toyota Camry'dir. Ancak bu, o yıl en çok çalınan araçların aynı zamanda ülkedeki en popüler araçlar olan Chevy ve Ford pikaplar olduğunu, ardından Honda Civic ve Honda Accord'un geldiğini ve çalınan en popüler modellerin hepsinin eski arabalar olduğunu göz ardı ediyor. İmmobilizer kurulumundan önceki tarih. NICB'nin geçen yılın ilk 10 listesinde yeni yer aldığı, en çok çalınan araçlar listesinde beşinci ile yedinci arasında Hyundai Sonata ve Elantra yer alıyor. Dahası, Kia ve Hyundai'ye özellikle hırsızlık eğilimlerinin en yaygın olduğu şehirler tarafından dava ediliyor, oysa NICB verileri o kadar ayrıntılı değil ve yalnızca eyalet düzeyine iniyor.

Yine de hukuki argüman, hırsızlık eğiliminin herhangi bir faktöre bağlı olmadığını özetlemektedir. Görevden alınma önergesinde17 şehrin Kia ve Hyundai'ye karşı açtığı davada şirketler, hırsızları yakalayıp yargılamamalarının da belediyelerin hatası olduğunu savunuyor. 

0 Yorumlar