Ünlü Yatırımcı Jim Rogers ABD Doları Hakimiyetinin Sona Ereceği Konusunda Uyardı

 Kuantum Fonu'nu milyarder yatırımcı George Soros'la birlikte kuran deneyimli yatırımcı Jim Rogers, ABD doları hakimiyetinin sona ermesine ilişkin uyarısını yineledi. “ABD doları döneminin sona erdiğini biliyorum. Hiçbir para birimi sonsuza kadar zirvede kalamadı” diye vurguladı ve dünyanın rezerv para birimi olarak ABD dolarının yerini alma potansiyeline sahip tek para biriminin Çin yuanı olduğunu ekledi.


Usta yatırımcı Jim Rogers, Nomad Capitalist ile 1 Ekim'de yayınlanan bir röportajda ABD doları hakimiyetinin sona ermesi ve alternatif para birimleri de dahil olmak üzere çeşitli konuları tartıştı. Rogers, George Soros'un Quantum Fund'ın kurucu ortağı olan eski iş ortağıdır. Rogers, çok fazla ABD doları sahibi olduğunu itiraf ederken şunları vurguladı:

ABD doları döneminin sona erdiğini biliyorum. Hiçbir para birimi sonsuza kadar zirvede kalmadı; tarihte hiçbiri 100-150 yıldan fazla sürmedi.

Ünlü yatırımcı, "ABD doları döneminin sona erdiğini görebildiğini" yineleyerek şu görüşte bulundu:

Şu anda Çin para birimi dışında rekabet edebilecek başka bir para birimi görmüyorum.

Ancak Rogers, Çin yuanının "bloke edilmiş bir para birimi" olduğunu açıkladı ve "onu euro veya dolar gibi alıp satamayacağınızı" vurguladı. Kendisi, Çin'in "para birimini tamamen açana kadar" Renminbi'nin dünyanın rezerv para birimi olarak ABD dolarının yerini alamayacağını da sözlerine ekledi.

Rogers, Çin'in yavaş yavaş para birimini açtığını kaydetti. “Bunu yapıyorlar. Bunu 20 yıldır yapıyorlar ama bana sorarsanız yeterli değil” diye devam etti deneyimli yatırımcı. “Ama ufukta görebildiğim kadarıyla bir gün ABD dolarıyla rekabet edebilecek tek para birimi bu. Umarım başka bir şey çıkar ama henüz göremiyorum."

Rogers ayrıca ABD'nin şu anda dünya tarihindeki en büyük borçlu olduğu yönündeki endişelerini de dile getirdi. "Hiçbir ülke bizim kadar borçlu olmadı, ABD öyle" dedi.

Usta yatırımcı, bir süredir ABD doları hegemonyasının sona ereceği konusunda uyarılarda bulunuyor. Temmuz ayında doların değerinin daha da düşmesi nedeniyle ABD'nin zarar göreceği konusunda uyarmıştı Ayrıca daha önce hayatındaki en kötü ayı piyasasının yaşanacağını ve ABD'nin gördüğü en kötü resesyonla karşılaşacağını öngörmüştü .

0 Yorumlar