Google, Gmail'de spam ile mücadele için yeni özellikleri duyurdu

Google, spam ile mücadele etmek için Gmail'de, toplu e-posta gönderenlerin e-postalarının kimliğini doğrulamasını zorunlu kılmak ve kötü amaçlı e-postaları %75 oranında azaltmak da dahil olmak üzere değişiklikler uyguluyor.


Google, spam'in tamamen ortadan kaldırılması için Gmail'de bir dizi değişiklik yapıyor. Planların bir parçası olarak, günde 5.000'den fazla mesaj gönderen toplu e-posta gönderenlerin artık e-postalarında kimlik doğrulaması yapması gerekecek; şirket, bunun "e-posta kullanan herkesi tehdit eden saldırganların kullandığı boşlukları kapatacağına" inanıyor. Zorunlu kimlik doğrulama programı geçen yıl başladı ve Google, bunun kötü amaçlı e-postaların yüzde 75 oranında azaltılmasına yardımcı olduğunu söylüyor.

Kullanıcıların spam'den kolayca kaçınmasına da yardımcı olacak bir diğer önemli değişiklik, toplu gönderenlerin her e-postaya 'Abonelikten Çık' düğmesini ekleme zorunluluğudur. Google'a göre düğme, kullanıcıların tek tıklamayla ticari e-posta aboneliğinden çıkmalarına yardımcı olacak ve tüm abonelikten çıkma sürecinin iki gün içinde tamamlanması gerekiyor. Ayrıca Google, istenmeyen mesajları daha da azaltmak için gönderenlerin altında kalması gereken "açık bir spam oranı eşiği" de uygulayacaktır. Google bunun "sektörde bir ilk" olduğunu ve spam'in daha da azaltılmasına yardımcı olacağını iddia ediyor.

Related Article

İlginç bir şekilde Google, bu değişiklikleri talep eden tek web posta sağlayıcısı değil. Yahoo, kullanıcılarının e-posta gelen kutularındaki dağınıklığı gidermelerine yardımcı olmak için aynı özellikleri uygulayacağını da duyurdu. Yahoo'nun Kıdemli Ürün Direktörü Marcel Backer, şirketin spam ile mücadele planlarını açıklayan bir açıklamada, şirketin "bu sağduyulu, yüksek etkili değişiklikleri yapmak için Google ve e-posta topluluğunun geri kalanıyla birlikte çalışmayı sabırsızlıkla beklediğini" söyledi. "

Spam yıllar geçtikçe büyük bir sorun haline geldi ve spam gönderenler tarafından uygulanan yeni teknikler, e-posta sağlayıcılarının bununla etkili bir şekilde mücadele etmesini zorlaştırıyor. Siber güvenlik firması Kaspersky'nin bir raporuna göre , 2022'de gönderilen tüm e-postaların yüzde 48,63'ü spam idi ve siber suçlular, yazılım ve film indirmeleri arayan kişilerden kâr elde etmeye çalışırken bunların çoğu kimlik avı bağlantıları içeriyordu. Dolayısıyla Google'ın son hamlesi kesinlikle doğru yönde atılmış bir adım olsa da, uzun vadede spam'ı önlemede ne kadar başarılı olacağını zaman gösterecek.

0 Yorumlar