İnsanlar insanlara yapay zekadan daha fazla güveniyor, ancak Tanrı hakkında düşündüklerinde akranlarının önerileri yerine yapay zeka tavsiyelerini benimseme olasılıkları daha yüksek.
Nazarbayev Üniversitesi'nden Cutright ve Mustafa Karataş, sekiz deneyde "Tanrı hakkında aktif olarak düşünmenin", film seçimi, finansal ürünler, diş tedavileri ve romantik partner seçimi de dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarda yapay zeka tavsiyelerinin kabulünü teşvik ettiğini buldu.
Cutright, "Tanrı hakkında düşünmek, çevremizdeki olaylara bakış açımızı ve karar verme sürecimizi etkiler" dedi. "Bir gün yapay zeka ve teknolojinin pek çok açıdan dine benzediğini fark ettim; her ikisi de genellikle insanların rolünü azaltıyor olarak görülüyor. Tanrı'nın dikkatinin insanların yapay zekaya olan güvenini etkileyip etkilemediğini görmek istedik. "
Deneylerinde araştırmacılar, katılımcıların yarısını rastgele olarak Tanrı hakkında düşünmelerini sağlayacak görevlere veya deneyimlere maruz bıraktılar. Bir çalışmada onlardan Tanrı'nın onlar için ne anlama geldiğini yazmalarını istediler. Diğer deneylerde, bir diş kliniğinin bekleme odasındaki insanları laik müzik yerine Tanrı'yı çağrıştıran müzikle tanıştırmak gibi daha incelikli dini ipuçları kullandılar; veya bir ibadet yerine yakınlığın seçimleri ne kadar etkilediğini karşılaştırdılar.
Cutright, "Ve elbette, katılımcıların ne ölçüde dindar olup olmadıklarını da ölçtük" dedi. "Çünkü eğer dindarsanız, Tanrı'nın size karşı dikkat çekici olması daha olasıdır."
Sonuçlar, insanların aktif olarak Tanrı hakkında düşündüklerinde, yapay zekaya karşı daha az isteksiz olduklarını ve yapay zeka temelli önerileri dikkate almaya daha istekli olduklarını gösterdi.
Cutright, "Dindar olup olmamamızdan bağımsız olarak, Tanrı'nın güç, enginlik ve merak duygusuyla ilişkilendirildiğini biliyoruz" dedi. "İlahi olana duyulan bu hayranlık, insanlarda küçüklük ve yanılabilirlik duygusunu ortaya çıkarıyor."
Cutright, bulguların insanların insan tavsiyelerine yönelik genel tercihini tamamen tersine çevirmediğini , ancak kesinlikle Tanrı göze çarptığında insanların yapay zekaya göre büyük bir avantaja sahip olmadığını gösterdiğini söyledi.
"İnsana yönelik tercih oldukça güçlü, ancak Tanrı düşüncelerini uyandırdığınızda bu biraz azalmaya başlıyor" dedi. "Bu durum hâlâ insanların yapay zekayı insanlara tercih ettiği noktaya dönmeyecek, ancak artık birçok durumda muhtemelen 50/50'ye daha yakın."
Kendisi ayrıca araştırmaların genel olarak dindar kişilerin yapay zeka tavsiyelerini dindar olmayan kişilere göre daha fazla tercih ettiğini ortaya çıkardığını da söyledi . Cutright, şirketlerin belirli pazarları hedef alırken bu bulguları dikkate alması gerektiğini söyledi.
"Çoğu insanın sezgisinin aksine, dindar nüfusun daha fazla olduğu bölgeler, yapay zeka temelli önerilere başlamak için iyi yerler olabilir" dedi.
Ayrıca yapay zeka kullanan işletmelerin iletişimlerini dikkatli bir şekilde hazırlaması gerektiğini söyledi.
Cutright, "Doğrudan Tanrı ile ilişkilendirilen ipuçları veya diğer hayranlık uyandıran uyaranlar yoluyla, insanlığın küçüklüğüne dair incelikli hatırlatmalardan yararlanabilirler" dedi. "Bu, tüketicilerin yapay zeka tabanlı önerilere açıklığını artırabilir."
0 Yorumlar