Meta, Facebook ve Instagram için daha fazla ücretli özellik planlıyor

 Meta'nın uygulamalarında ücretli deneyimler oluşturmak için yeni bir ekip görevlendirilecek


Meta, Facebook, Instagram ve WhatsApp için "olası ücretli özellikleri" belirlemek ve oluşturmak için bir ürün organizasyonu kuruyor .

Yeni bölüm, Meta'nın üçü de milyarlarca kullanıcıya sahip olan ana sosyal uygulamalarında ücretli özellikler oluşturmaya yönelik ilk ciddi adımıdır. Meta'nın reklam işi, Apple'ın iOS'taki reklam izleme değişiklikleri ve dijital reklam harcamalarında daha geniş bir geri çekilme nedeniyle ciddi şekilde zarar gördükten sonra kuruldu . Yeni Para Kazanma Deneyimleri olarak adlandırılan grup, daha önce Meta'nın araştırma başkanı olan Pratiti Raychoudhury tarafından yönetilecek.

Meta'nın grubu denetleyen para kazanma başkan yardımcısı John Hegeman, yaptığı röportajda , şirketin reklam işini büyütmeye kararlı olduğunu ve insanların uygulamalarında reklamları kapatmak için ödeme yapmalarına izin verme planlarının olmadığını söyledi. "İnsanların ödemeye istekli olacağı ve ödemekten heyecan duyacağı yeni tür ürünler, özellikler ve deneyimler oluşturmak için fırsatlar gördüğümüzü düşünüyorum" dedi. Düşünülmekte olan ücretli özellikler hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi reddetti.

Meta'nın geliri neredeyse tamamen reklamlardan geliyor ve uygulamalarında halihazırda çeşitli ücretli özelliklere sahip olmasına rağmen, sosyal medya devi şu ana kadar kullanıcıları ücretlendirmeyi bir öncelik haline getirmedi. Hegeman, ücretli özelliklerin yakın vadede işin anlamlı bir parçası haline geleceğini küçümsedi, ancak “diğer taraftan, hem yeni değer hem de anlamlı gelir çizgileri yaratma ve aynı zamanda biraz çeşitlendirme sağlama fırsatları varsa, bu açıkçası, çekici olacak bir şey olacak.”

Meta, daha uzun vadede, ücretli özelliklerin işinin daha anlamlı bir parçası haline geldiğini söyledi. “Beş yıllık bir zaman ufkunda gerçekten iğneyi hareket ettirebileceğini ve oldukça önemli bir fark yaratabileceğini düşünüyorum.”

Facebook grup yöneticileri, özel içeriğe erişim için zaten ücret alabilir ve içerik oluşturuculara göndermek için sanal "yıldızlar" satın alınabilir. WhatsApp, belirli işletmelerden müşterilerine mesaj gönderebilmeleri için ücret alıyor ve Instagram kısa süre önce içerik oluşturucuların özel içeriğe erişim için bir abonelik ücreti almaya başlayabileceğini duyurdu. Haziran ayında CEO Mark Zuckerberg , şirketin 2024 yılına kadar ücretli özelliklerden ve aboneliklerden işlem kesintisi yapmayacağını söyledi.

Meta, daha fazla ücretli özelliklere yönelme konusunda yalnız değil. Sosyal medya uygulamaları son birkaç yılda giderek daha fazla şarj olmaya başladı. TikTok bu yılın başlarında içerik oluşturucular için ücretli abonelikleri test etmeye başladı , Twitter Super Follows'a ödeme yaptı ve Discord parasını tamamen Nitro aboneliğinden kazanıyor . Ayrıca bu yıl hem Telegram hem de Snapchat, ek özelliklerin kilidini açan ücretli katmanlar ekledi. Snapchat'in ücretli katmanının erken bir hit olduğu kanıtlandı .

Hegeman, “Sektörde neler olup bittiğine açıkça dikkat ediyoruz” dedi. "Ve bence bu alanda ilginç şeyler yapmış çok sayıda şirket var, umarım zamanla onlardan bir şeyler öğrenip taklit edebiliriz."

0 Yorumlar