Yeni bir merkez, podcast'leri ve canlı sesi aynı yere koyuyor
Twitter resmen podcast'lere giriyor. Uygulama, bugün podcast'leri içeren Twitter Spaces'ın bir test sürümünü başlatacak ve ilgi alanlarınıza göre küratörlüğünde çalma listeleri aracılığıyla tüm gösterileri dinlemenize izin verecek.
Yeniden tasarlanan Alanlar sekmesi, RSS'den alınan podcast bölümlerini Twitter'ın sosyal ses etkinlikleri ve kayıtları ile birleştiren konuya dayalı çalma listeleri olan İstasyonlar ile açılır. Bir Pandora istasyonu gibi çalışır, ancak konuşulan kelime için ve tüketicilerin Apple Podcast'lerinde veya Spotify'da alışkın olduğu alakart dinleme podcast'inden oldukça farklıdır. Canlı ve yaklaşan alanlar hâlâ sekmede, sayfanın aşağısında. Test, başlangıçta yalnızca İngilizce olarak, dünya çapında rastgele bir kullanıcı grubuna sunulacaktır.
Ne kadar çok kullanıcı dinlerse, ses İstasyonları o kadar uygun hale gelecektir. Ancak Twitter baştan başlamıyor – şirket, çalma listelerini düzenlemek için kullanıcılarının çıkarları hakkında zaten bildiklerine güveniyor. Takip ettikleri insanların ilgi alanlarından da yararlanacaktır. Sese odaklanan Twitter kıdemli ürün müdürü Evan Jones Hot Pod'a “Burada gerçekten yakalamaya çalıştığımız şey, sanki başka bir kullanıcının size bir şey tavsiye etmesi gibi” dedi .
Podcast keşfi, herkesin bildiği gibi zor, ya ilk 100 çizelge, uygulamalarda elle seçilmiş seçimler ya da - çoğu zaman - ağızdan ağıza ile sınırlı. Henüz hiçbir platform onu kırmayı başaramadı.
Podcast'leri aynı uygulamada paylaşma ve dinleme konusundaki promosyon olanaklarını hayal etmek kolaydır, ancak henüz tam olarak orada değil. Testin henüz bir kırpma özelliği yoktur ve dinleme zaman çizelgesinde değil, yalnızca Boşluklar sekmesinde gerçekleşebilir. Bununla birlikte, Spaces'ın bir noktada podcast'lere uygulanabilecek bir kırpma özelliği vardır.
Twitter ve podcast'ler verimli bir uyum olabilir. 2020'de Clubhouse'un pandemi başarısının ardından başlatılan Twitter Spaces, uygulamaya şimdiden ses konusunda bir dayanak sağlıyor. Jones, şirket verilerine dayanarak, Twitter kullanıcılarının yüzde 45'inin aynı zamanda aylık podcast dinleyicileri olduğunu söyledi (Twitter'ın ne kadar haber odaklı olduğu göz önüne alındığında, bu çok mantıklı). Bu arada, bu yılın başlarında teknoloji dedektifleri tarafından ortaya çıkarılan veriler , Twitter'ın bir podcast sekmesini denediğini ortaya çıkardı.
Bunun kısmen doğru olduğu ortaya çıktı. Jones, "Farklı fikirleri test ediyorduk" dedi. "Taşı yontarken buna geldik, ancak podcast'ler her zaman Spaces'ın bir parçası olacaktı."
Jones, kullanıcıların ne zaman resmi bir lansman bekleyebileceklerini söylemedi, ancak özelliğin son sürümünün insanların teste nasıl tepki verdiğinden etkileneceğini söyledi.

0 Yorumlar