Netflix reklam destekli abonelikler çevrimdışı indirmelere izin vermeyebilir

Netflix'in son sorunları, reklam destekli bir katman duyurarak rakiplerine daha çok benzemeye zorladı. Yeni sızdırılan veriler, reklam tabanlı aboneliklerin çevrimdışı görüntüleme için içerik indirme yeteneğini kaybedeceğini gösteriyor. Bu kısıtlama da rakipleriyle paralellik gösteriyor.


Çarşamba günü, teknoloji blog yazarı Steve Moser , Netflix iPhone uygulamasında, yaklaşmakta olan daha ucuz reklam destekli katmanının çevrimdışı görüntülemeye sahip olmayacağını belirten bir kod bulduğunu söyledi . Kod, açıkça "Reklamlı Netflix hariç tüm planlarda indirilebilir" ifadesini içeren bir metinden oluşuyor. Ayrıca, yeni abonelerden reklamları uyarlamaya yardımcı olmak için ayrıntıları girmelerini isteyen bir ilk kurulum deneyiminden de bahsediyor.

Hulu ve HBO Max, yalnızca daha yüksek katmandaki abonelerin videoları yerel olarak indirmesine izin veriyor. Bu yüzden Netflix'in konuyu takip etmesi şaşırtıcı değil. İndirmeler, örneğin seyahat ederken olduğu gibi izleyicilerin sürekli internet erişimi olmadığında kullanışlıdır. Çevrimdışı kullanıcılara özel reklamlar sunmak zor olduğundan, yeni reklam tabanlı abonelikte indirmeleri kısıtlamak mantıklıdır.

Aylarca süren söylentilerden sonra Netflix, Nisan ayında reklam yayınlamak için daha ucuz abonelikler sunmayı planladığını doğruladı. Başlangıçta, şirket bunu yapma niyetini reddetti. Reklamların yayınlanmasına yardımcı olmak için Microsoft ile ortaklık kurdu.

Geçen ay, Netflix yöneticileri, reklam katmanının başka bir dezavantajını ortaya çıkardı - hizmetin tüm içeriğini içermeyecek . Aboneler muhtemelen Stranger Things veya The Gray Man gibi herhangi bir Netflix Orijinal şovunu veya filmini izleyebilecekler, ancak lisans zorlukları bunu diğer her şey için zorlaştırıyor. Disney, aksine, tüm içeriğine sahiptir, bu nedenle reklam destekli aboneliğinde bu sorun yoktur.

Reklam göstermek, Netflix'in son birkaç ayda milyonlarca aboneyi kaybetmesine verdiği birincil yanıttır . Şirketin hisse senedi fiyatı Nisan ayında yüzde 75 düştü , ancak Temmuz'dan bu yana hafifçe toparlandı.

Daha ucuz aboneliğe ek olarak, Netflix, bu yılki abone kayıplarından kısmen sorumlu olduğu şifre paylaşımını çökerterek geliri artırmaya çalışıyor. Geçen ay, bir deney olarak, Latin Amerika ülkelerindeki kullanıcılardan normal IP adreslerinin dışında yeni girişler tespit ettikten sonra ekstra ödeme yapmalarını istemeye başladı.

Netflix ayrıca abonelere sunulan bir dizi mobil oyun başlattı. Ne yazık ki, Netflix kullanıcılarının yüzde birinden daha azı tekliflerden herhangi birini indirdi Reklam destekli katmanın oyunlara erişimi içerip içermeyeceği belli değil. Yine de bu, şirketin oyun planlarının başlangıcı olabilir. Son iş listeleri , Netflix'in oyunlarının mobil cihazların ötesinde donanıma yayılmasına yardımcı olabilecek bulut oyunlarına geçmek istediğini gösteriyor.

0 Yorumlar