Facebook Gaming'in mobil uygulaması bu yıl kapanıyor

 Web tabanlı sürüm çevrimiçi kalacak


Facebook'un iOS ve Android için Oyun uygulaması, piyasaya sürüldükten iki yıldan biraz fazla bir süre sonra kapanıyor. Kullanıcılara gönderilen bir bildirimde Facebook, uygulamanın 28 Ekim 2022'den itibaren artık çalışmayacağını  söylüyor.

Facebook, Gaming'i 2018'de Twitch, YouTube ve Mixer (o zamanlar) ile rekabet etmenin bir yolu olarak başlattı ve daha sonra 2020'de mobil cihazlarda beraberindeki bir uygulamayı kullanıma sundu. Büyük ölçüde Twitch ve YouTube'un hakim olduğu bir pazarda kullanıcıları çekmeye yardımcı olmak için Facebook Gaming birlikte akış yeteneği gibi platformunu oluşturmaya yardımcı olacak ek özelliklerle birlikte bir içerik oluşturucu programı ekledi . 2020'de Facebook Gaming , Microsoft'un Ninja ve Shroud gibi yayıncıları işe almasına neden olan başarısız yayın platformu Mixer'ı emdi .

Uygulamanın yakında kapatılmasına rağmen, Facebook'un oyun akış platformunun web tabanlı sürümü çevrimiçi kalacak. 2019'da YouTube, kullanıcılar arasında "karışıklığa" neden olduğunu söyleyerek Gaming uygulamasını kaldırdı ve bunun yerine oyun merkezini ana YouTube uygulamasına dahil etti. Facebook, uygulamasını neden kapattığını açıklamadı 

Facebook'un kullanıcılara yönelik duyurusunda, “Uygulamanın ilk kullanıma sunulmasından bu yana oyuncular ve hayranlar için gelişen bir topluluk oluşturmak için yaptığınız her şey için hepinize en içten teşekkürlerimizi sunmak istiyoruz” deniyor. "Bu, Facebook'a yeni oyun özellikleri getirmek için gerçekten topluluk liderliğindeki bir çabaydı."

Facebook, oyun platformuna çok yatırım yaptı - ve yayıncılar da öyle. Platform, DiguisedToast (o zamandan beri platformdan ayrıldı), Brezilyalı futbolcu Neymar Jr. ve Grand Theft Auto rol oyuncusu Ramee gibi içerik oluşturucularla münhasırlık anlaşmaları yaptı .

Facebook Gaming , COVID-19 salgını sırasında popülaritesini artırsa da platformda (ve diğer hizmetlerde) izlenen saat sayısı azalmaya başladı. Streamlabs'tan alınan veriler , Facebook Gaming, Twitch ve YouTube Gaming'de izlenme saatlerinin 2022'nin ikinci çeyreğinde yüzde 8,4 düştüğünü gösteriyor . 1. çeyrekte 803 milyon ve 2. çeyrekte 580 milyon.

0 Yorumlar