Doğrulanmış bir Twitter hesabı nedir ve nasıl edinilir?


 

Twitter'da veya herhangi bir sosyal medyada herhangi bir zaman geçirdiyseniz, muhtemelen mavi onay işaretine aşinasınızdır. Bu rozetler, doğrulanmış hesapları gösterir. Twitter'a göre , doğrulanmış bir hesap, şirketin kendisi tarafından kimliği doğrulanmış, kamu yararına olan herhangi bir hesaptır. Temel olarak, Twitter'ın, söylediğiniz kişi olduğunuzu herkese bildirme yöntemidir.

Neden doğrulanmış bir Twitter hesabı isteyebileceğinizi anlamak zor değil. Tanınabilirlik, yanlış bilgilendirmeyi azaltma, hedef kitlede güven oluşturma - bunların hepsi bireylerin, tanınmış kişilerin ve markaların benzer şekilde mavi onay işaretini aramasının başlıca nedenleridir. Ancak doğrulamanın bazı faydaları olduğu açık olsa da, doğrulama almak pekte kolay olmayabilir.

Twitter'ın doğrulama süreci tarihsel olarak  karışıklık olmuştur. Mavi onay işareti 2009'da tanıtıldığında, doğrulama için başvurmanın bir yolu yoktu - Twitter'ın sihirli bir şekilde size bahşetmesi gerekiyordu. Ardından, 2016'da Twitter, herkese açık bir doğrulama programı başlattı . Şirket daha sonra başvuruları 2017'de kapattı ve 2021'e kadar yeniden açmadı .

Bu dört yıllık ara sırasında Twitter , doğrulama politikasını , başvuru sürecini ve hangi hesapların doğrulama için uygun olduğunu açıkladı. Mavi bir onay işareti istiyorsanız, başvurmak için bilmeniz gereken her şey burada.

UYGUN BİR HESABINIZ VAR MI?

Twitter'ın Doğrulama SSS'sine göre , uygun hesaplar "kayda değer ve aktif olmalı" ve altı kategoriden birine girmelidir. Bu kategoriler şunlardır:

  • Devlet
  • Şirketler (markalar ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar dahil)
  • Haber kuruluşları ve gazeteciler
  • Eğlence
  • Spor ve e-spor
  • Aktivistler, organizatörler ve “diğer etkili kişiler”

Bu kategorilere girmiyorsanız ama yine de bir ilgi hesabınız varsa, çok fazla endişelenmeyin. “Diğer etkili kişiler” söz konusu olduğunda hala çok fazla hareket alanı var - ve Twitter bunun farkında. Örneğin, yeni doğrulama politikasını uygulamaya koyduğunda şirket, akademi, bilim adamları ve dini liderler için kategoriler eklemeyi planladığını söyledi.

Açıkça bu kategorilerden birine girseniz bile, “kayda değer” ve “aktif” gibi terimler öznel gelebilir. Değeri ne olursa olsun, Twitter dikkate değer bir hesabı, yüksek profilli bir bireyi veya kuruluşu temsil eden veya onunla ilişkili olan hesap olarak tanımlar. Haberlerde hakkınızda yazı yazıldıysa, bir Wikipedia sayfanız varsa veya bölgenizde ilk yüzde 0,05'te takipçi / bahsetme sayınız varsa, Twitter hesabınızı dikkate değer olarak değerlendirecektir. Ancak bunlar, Twitter'ın dikkate aldığı tek kriter değil. Twitter, bir hesabın kamu yararına olup olmadığını değerlendirmek için çeşitli "dahili sinyaller" ve üçüncü taraf kaynakları kullandığını söylüyor.

Twitter'ın hesabınızı "etkin" olarak değerlendirip değerlendirmediğini belirlemek biraz daha kolay. Aktif hesaplar:

  • Eksiksiz profillere sahip olun (ör. bir ad ve resim)
  • Herkese açık ve son altı ay içinde giriş yapılmış
  • Onaylanmış iletişim bilgileri var
  • İyi durumdalar (örneğin, Twitter'ın politikalarını ihlal ettiği için bloke edilmemişler)

Ancak tüm bu kriterleri karşılasanız bile hesabınız yine de uygun olmayabilir. Uygun olmayan hesaplar şunları içeriyor:

  • Parodi hesapları
  • Evcil hayvanlar veya kurgusal karakterler için hesaplar
  • Haber Kaynakları
  • Resmi olmayan hayran hesapları
  • Nefret içeren içeriğin tanıtımını yapan hesaplar

DOĞRULAMA İÇİN NASIL BAŞVURULUR

Başvurmadan önce, belgelerinizi sırayla almanız gerekir. Genellikle kimliğinizi doğrulamak için bir yola, resmi bir e-postaya ve bazı ek kanıtlara ihtiyacınız olacaktır. İhtiyacınız olan kanıt türü, sahip olduğunuz hesabın türüne bağlı olacaktır. Örneğin, bir içerik oluşturucunun bir devlet görevlisinden farklı bilgiler sağlaması gerekecektir.

Twitter'ın her hesap türü için gerektirdiği kanıtların yanı sıra diğer önkoşullara bağlantılar:

  • Devlet daireleri, seçim adayları ve bireyler
  • Haber kuruluşları ve gazeteciler
  • Şirketler, markalar ve kuruluşlar
  • Eğlence
  • Spor ve oyun
  • Aktivistler ve organizatörler
  • İçerik yaratıcıları ve etkili kişiler

İhtiyacınız olan her şeye sahip olduğunuzda, gerçek başvuru süreci çok zor değil. (Başarılı olup olmamanız tamamen başka bir konudur.) Twitter'ın web veya mobil uygulamasından başvurmak için:

  • Ayarlar ve gizlilik bölümüne gidin Buna, mobil uygulamada profil resminize dokunarak veya web sitesinde soldaki menüden üç noktalı düğmeyi tıklayarak erişebilirsiniz.
  • Hesabınızı ve ardından Hesap bilgileri'ni seçin .
  • Web sitesinde, şifrenizi girmeniz istenecektir. Muhtemelen bunu uygulamada yapmanız gerekmeyecek.
  • Doğrulama isteği'ni seçin .
  • Devlet tarafından verilmiş kimliğinizin bir fotoğrafını, resmi e-posta adresinizi ve yukarıda belirtildiği gibi ek kanıtları göndermeniz istenecektir.

Başvurunuzu gönderdikten sonra, Twitter'ın incelemesini beklemeniz gerekecek. Onaylanıp onaylanmadığınız konusunda 14 gün içinde e-posta yoluyla bilgilendirilmelisiniz. Başvurunuz başarısız olursa, tekrar başvurmadan önce 30 gün beklemeniz gerekecek.

0 Yorumlar