2022'de Metaverse için yer var, ancak sanal alan mükemmel olmaktan uzak

NFT'ler gibi gelişen teknolojiler sayesinde Metaverse için dünyada bir yer var, ancak dijital dünyaların günlük hayatta uygulanmadan önce daha kat etmesi gereken uzun bir yol var.


Meta ( eski adıyla Facebook ) ve diğer sanal dünya platformlarının bize sunduğu vizyona direnmek zor . Sosyalleşme, çalışma ve hatta sağlıklı kalma gibi yaşamları birden çok şekilde dönüştürebilen bir dijital ütopya, reddedilmesi zor bir ütopyadır.

Bu, özellikle bu platformların insan hayatındaki en büyük teknolojik bozulma ve işletmeler için trilyonlarca dolarlık bir fırsat olarak tanımlandığı düşünüldüğünde geçerlidir. Bununla birlikte, bazılarında bunun gerçek olamayacak kadar iyi olduğuna dair şüpheler var - en azından şimdilik.

Bu vaat edilen sürükleyici deneyimin hayata geçmesini sağlayacak teknolojik mimari eksik. Ekim ayında Facebook'un metaverse videosunda kullanılan canlı performans örneğini alın. Bu otantik gerçek dünya hislerini bir kulaklık aracılığıyla deneyimleme fikri çok uzak görünüyor. Daha da mantıksız görünen şey, sanal gerçeklik başlığının bir evin olmazsa olmazı haline gelmesi.



Kendimizi bu sanal dünyalara kaptırmamıza izin vermek için büyük olasılıkla gelişmiş VR ekipmanına ihtiyaç duyulacaktır. Yine de müşteriler, genellikle pahalı ve hacimli VR kulaklıkları ve diğer donanımları satın almaya daha önce direnç göstermişti. İlk Oculus başlığı beş yıldan uzun bir süre önce piyasaya sürüldü. Cep telefonu veya dizüstü bilgisayar gibi daha kompakt ve kullanışlı donanımlarla aynı ana akım benimsemeye yakın bir yere gelmedi.

Metaverse'in temelleri için pahalı ekipman bir zorunluluk değildir. Kullanıcıları herhangi bir teknolojik yenilik için kullanmaya başlamanın anahtarı erişilebilirliktir.

Pokémon GO mükemmel bir vaka çalışmasıdır. Artırılmış gerçeklik oyunu, kullanıcıları gerçek dünyada, itibari kurgusal yaratıkları toplayarak dışarı çıkardı. Sadece ilgi çekici oynanışı nedeniyle değil, erişilebilirliği nedeniyle de başarılı oldu - cep telefonu olan herkes katılabilir.

Kullanım durumları ve Metaverse

Bir süredir erişilebilir meta veri deposu platformları gördük. Second Life, 2003 yılında piyasaya sürülen ilklerden biriydi. Ancak 19 yıllık tarihinde, Meta'nın öngördüğü kullanıcı sayısına yaklaşmadı.

Decentraland daha yeni bir platform ve Meta duyurusundan bu yana yükselişe geçti. NFT'ler ve MANA belirteci gibi ekonomik ve blok zinciri unsurlarının dahil edilmesiyle işletmelerin hayal gücünü cezbediyor.

Müşterilerin küresel COVID-19 pandemisi nedeniyle eve bağlı olması ve fiziksel mağazaların azalmasıyla Decentraland, markalara izleyici katılımını canlandırma şansı veriyor.

İşletmeler, yalnızca sanal bir sepeti doldurmak yerine, yaratıcılığı göz önünde bulundurarak bu mevcut meta veri deposu platformlarına yöneldiler. JPMorgan sanal gayrimenkul satın aldı ve kendi metaverse salonunu açtı. Birdenbire, sanal bir dünyada gerçek bir banka hesabı oluşturabilmek çok zor görünmüyor.

Kullanıcıları bir marka hakkında konuşturmak için daha ince taktikler var. Aşılı oyunculara avatarları için mavi bir rozet veren ilaç devi Pfizer'i ele alalım.

Bu sanal dünyalarda ellerini kirleten sadece pazarlama ekibi değil. Satış görevlilerinin içerikten para kazanması ve Metaverse'den kar elde etmesi için birçok fırsat vardır.

Blockchain teknolojisi bunun için kanatlarda bekliyor. NFT'ler dijital ürünlere gerçek dünya değeri veriyor ve kendilerini Metaverse'e mükemmel bir şekilde ödünç veriyor. Sanatçılar sanal tabloların ticaretini yapabilir, mimarlar dijital gayrimenkul satabilir, mühendisler Metaverse tabanlı araçları açık artırmaya çıkarabilir.

Şu anda moda, en çok ilgiyi çeken sektör. Metaverse, modern hayatın bir parçası haline gelirse, kullanıcılar iyi görünmek isteyecektir. Dolce & Gabbana, Gucci ve Louis Vuitton gibi yüksek moda markaları NFT sattı ve en yüksek fiyatlara ulaştı.

E-ticaret devleri de bu trendin üzerine atlıyor ve sağlıklı, rekabetçi bir alan yaratıyor. Nike, Metaverse odaklı bir marka oluşturmaya çalışırken sanal ayakkabı şirketi RTFKT'yi satın aldı.

Dev şirketlerin hızla değişen bu sanal ortamda ayakta kalabilmeleri için satın almalar çok önemli olabilir. Genç, yetenekli ve trend belirleyen bir ekibe sahip olmak, batmakla yüzmek arasındaki fark olabilir.

Sorunsuz değil

Metaverse'in kuralları henüz önerilmemiş olsa da, üzerinde anlaşmaya varılmış olmasına rağmen, interneti rahatsız eden bazı problemler şimdiden parlak yeni gerçekliğimizi rahatsız etmeye başladı. Yeni piyasaya sürülen Horizon Worlds, Meta'nın Oculus VR kulaklıkları için ilk metaverse projesidir. Currency.com, bu metaverse'de meydana gelen cinsel tacizin yanı sıra diğer platformların köşelerinde gizlenen tehlikeleri zaten bildirdi .

Sosyal platformlardaki toksisite yeni bir şey değil, ancak dijital bir ütopya olacaksa Metaverse'de çözmek çok önemli olacak. Şirketler ve daha da önemlisi kullanıcılar, düşmanca sanal gerçeklikler tarafından yönetilen bir geleceği satın almak için mücadele edecekler.

Meta, kimsenin bir kullanıcıya dokunamadığı veya konuşamadığı koruyucu bir balon görevi görebilecek “güvenli bölge” biçiminde bir çözümü hayata geçirdi. Ayrıca başkalarını engellemeyi mümkün olduğunca kolaylaştırıyor.

Meta, topluluk moderasyonu için bu genel planları ortaya koyarken, tam ölçekli bir metaverse denetimi için önerileri henüz detaylandırmadı. Nefreti, tacizi ve ifade özgürlüğünü düzenlemek, onun en büyük engeli olabilir.

Horizon Worlds, Metaverse'in mevcut yeteneklerini test eden bir deney olduğu izlenimini veriyor. Meta'nın tam meta veri deposunun veya başka bir benzer platformun piyasaya sürülmesi için genel bir zaman çerçevesi yoktur. Yani teorik olarak Metaverse'in günlük yaşamın bir parçası haline gelmesi yıllar hatta on yıllar alabilir.

Bu, JPMorgan, Disney, Adidas, Coca-Cola veya Gucci olsun, işletmelerin metaverse planlarını duyurmasını veya mevcut platformlarda kurulum yapmasını engellemedi. Ancak puslu teslimat zaman çizelgeleri, dot-com balonu ve onun eşit derecede uzun vadeli satış sahaları ile karşılaştırmaları akla getiriyor. Teslimat olmadan, bunun da sonunda patlama riskiyle birlikte bir balona dönüşme olasılığı var.

Facebook'un yeniden markalaşmasının tozu henüz yerleşmemişken, onu aramak için çok erken. Dünyada Metaverse için bir yer olması kesinlikle makul, ancak ondan kâr etmeyi umanlar tarafından bize satılan sürükleyici, pastoral vizyondan uzak duruyor.

0 Yorumlar