Google Glass başarısız olmuş olabilir, ancak şirket bu konseptten vazgeçmedi. Ancak, yeni bir tasarım geliştirme konusunda pek başarılı olamamış gibi görünüyor, bu yüzden yeni yetenekler ve teknolojiler getirmek için yeni girişimler edinmeye yöneldi.
İki yıl önce AR gözlük üreticisi North'u satın alan şirket, şimdi AR ve VR uygulamaları için microLED ekranlar geliştiren Raxium'u satın aldı. Satın almanın maliyeti açıklanmadı, ancak önceki değerlemelerin 1 milyar dolar civarında olduğu bildirildi.
MicroLED, OLED'e benzer, çünkü arka ışık kullanmaz, bunun yerine her piksel kendi ışığını yayar. OLED ile arasındaki fark, kullanılan malzemelerdedir – microLED, daha parlak, daha enerji verimli olmayı ve uzun ömür sorunlarını (yanma gibi) düzeltmeyi vaat eder.
Ancak microLED'leri kafaya takılan cihazlar için yeterince küçük yapmak zor oldu. Ve küçük olmaları gerekiyor, çünkü küçük, hafif bir ekranın görüş alanınızın önemli bir bölümünü doldurması gerekiyor. Raxium, tipik bir OLED pikselinden çok daha küçük olan 3.5 µm kadar küçük piksellere ulaştığını iddia ediyor.
Raxium henüz kitlesel bir pazar cihazı üretmedi, bu muhtemelen en iyisi. North'un piyasada bir ürünü vardı, Focals 1.0, 600 dolarlık bir çift AR gözlüğü . Satın alma işleminden sonra Google, gözlüklerin güvendiği hizmeti kapatarak onları kullanılamaz hale getirdi.
Google bir yarışta – Apple ve Meta da AR gözlükleri alanında çalışan yeni şirketler satın alıyor. Akıllı gözlükler, çoğu kullanıcının dijital dünyayla etkileşim biçimi olarak akıllı telefonların yerini alma potansiyeline sahiptir, ancak belki de teknoloji henüz hazır olmadığı için hiçbiri henüz bunu yakalayamadı.
0 Yorumlar