Yeni bir anket, endüstri lideri insanların aksini düşünmesine rağmen, Amerikalılar arasında kripto benimseme ve DeFi kullanımının aldatıcı derecede düşük olduğunu ortaya koyuyor.
Anket kuruluşu Morning Consult tarafından yapılan yeni bir anket, sıradan Amerikalıların üçte birinden azının, kripto sahiplerinin %77'sine kıyasla DeFi'yi duyduğunu ortaya koydu.
Statista'ya göre yaklaşık %87 veya 290,9 milyon Amerikalı'nın 2021 yılına kadar henüz kriptoya sahip olmadığı göz önüne alındığında, sahip olmayanlar arasında merkezi olmayan finans ( DeFi ) farkındalığı yaklaşık 90 milyon Amerikalı ile sınırlıdır ve daha gidecek çok yolu var.
Morning Consult'un anketi ayrıca merkez bankası dijital para birimlerinin ( CBDC ) ve Web3'ün farkındalık seviyesinin, sahip olmayanların sırasıyla %30 ve %21'inde daha da düşük olduğunu buldu.
Anket, bu yılın 16-23 Şubat tarihleri arasında yapıldı. 4.404 ABD merkezli yetişkin katılımcıyı içeriyordu.
Kripto endüstrisindeki tartışmalar genellikle geleneksel finansal hizmet sağlayıcılara kıyasla DeFi alanının hızlı büyümesini vurguluyor gibi görünse de, yankı odasını gözden kaçırmak kolaydır.
Bununla birlikte, anketin en iyimser bulgusu, Amerikalıların %91'inin kripto para birimini duymuş olmasıydı, bu sayı tüm nüfusu temsil etmeye cesaret verici bir şekilde yakın.
Morning Consult'un analisti Charlotte Principato tarafından yazılan rapor, ankete katılanların %40'ının mevcut geleneksel finansal hizmetlerde yenilik eksikliği olduğunu ve kullandıkları finansal hizmetleri ve sağlayıcıları aktif olarak çeşitlendirdiğini kabul ettiğini belirtiyor. Daha fazla hizmet için talep olsa da, kullanıcıları geleneksel finanstan uzaklaştıran bir faktör olmak zorunda değil.
Ancak insanlar, akıllı telefonlarının onlara sağladığı bir dokunuşla erişilebilirlik sayesinde hayatlarının daha fazla yönünü yönetmeye alıştı. Principato, bu fikrin kişinin kendi finansmanının birden fazla hizmet sağlayıcısı arasında merkezden uzaklaştırılması için geçerli olduğuna inanıyor. "Birden fazla sağlayıcının ürünlerini kullanmak üstün hizmet sunuyor ve tek bir sağlayıcıyla çalışmaktan daha uygun maliyetli" diyor.
Kendini yönetmeye olan bu aşinalık, finansal alana dönüşebilir. DeFi'nin otomatik olarak benimsenmesine yol açmasa da, raporun finansal hizmet sağlayıcılarının gelişmeyi veya geride kalma riskini izlemesi gerektiğini söylediği davranışsal ve tutumsal bir değişiklik.
"Endüstri liderlerinin bu tutumsal ve davranışsal değişimlere dikkat etmesi gerekiyor - ancak daha da önemlisi, DeFi muadillerininkiyle rekabet edebilecek ürün tekliflerini yenilemeye devam etmeleri gerekiyor."
Goldman Sachs ve Bank of America gibi geleneksel bankalar , daha iyi inovasyon sergilemeye çalışmak için müşterilerine sunabilecekleri kripto tabanlı hizmetleri keşfetmeye başladılar . Principato, kripto farkındalığını kripto kullanan geleneksel hizmetlerle birleştirmenin ve finansal ademi merkeziyetçilik talebinin sonunda tüketicileri geleneksel finans sektöründen tamamen ve DeFi'ye itebileceğine inanıyor.
Şimdilik, Amerikalıların büyük çoğunluğu finansal hizmetleri için geleneksel bankalara güvendiği ve yalnızca küçük bir azınlığın kripto sahibi olduğu için statüko oldukça sağlam kalıyor.
0 Yorumlar