“Metaverse” ve “NFT” ana anahtar kelimelerine yönelik aramaya yönelik ilgi, yılın başından bu yana düşmeye devam ediyor
"Metaverse" ve "NFT" anahtar kelimeleri için dünya çapında arama ilgisi 2021'in son çeyreğinde patlama yaşarken, Google Trends verileri, hype'ın Şubat 2022'den bu yana geçmiş olabileceğini gösteriyor.
Google Trendler, son on iki ayda "metaverse" aramalarının Ekim-Aralık 2021 arasında ivme kazandığını gösteriyor. Ancak, 2022'nin başından bu yana, arama ilgisi düşmeye devam ederek Mart ayında 2022'nin en düşük noktasına ulaştı.
Veriler, "metaverse" anahtar kelimesi dışında, dünya çapındaki "NFT" aramasının da bu yıl düşüşe geçtiğini gösteriyor. Bununla birlikte, NFT'deki düşüş , 2021'de rekor seviyelere ulaştığı ve ardından 2022'nin ilk çeyreğinde keskin bir şekilde düştüğü için daha belirgindir .
Son 12 ayda, Türkiye'den kullanıcılar , "metaverse" anahtar kelimesi için Google Trendler'de bölgelere göre ilgi alanı kategorisinin başında yer aldı. Ülke, listede 2. ve 3. sırada yer alan Çin ve Singapur'u geride bıraktı. Kıbrıs ve Lübnan, 4 ve 5 numaralarını yakından takip ediyor.
Öte yandan Singapur , “NFT” anahtar kelimesi için son 12 ayda bölgelere göre ilgi alanları listesinde en üst sırada yer alıyor . Ülkeyi Hong Kong, Çin, Kanada ve Filipinler takip ediyor.
Aralık ayında, “NFT” için küresel arama ilgisi ilk kez “kripto”yu geçti . Bunun dışında, NFT pazaryeri OpenSea'deki aylık işlem hacmi de Ocak ayında tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı . Anahtar kelime için arama hacmindeki artış ve işlem hacmi, NFT'lerin nihayet ana akımın dikkatini çektiğini gösteriyor.
2021'de değiştirilemez tokenlerin (NFT) büyümesi, geçen yılın en büyük NFT düşüşlerinden bazılarına ve kendi koleksiyonlarını sunmaya başlayan ünlülere bağlandı. Snoop Dogg gibi etkili rapçilerden Gary Vaynerchuk gibi pazarlama uzmanlarına kadar pek çok kişi geçen yıl NFT'lere ilgi gösterdi.
0 Yorumlar