Snapchat, üst düzey içerik üreticilerine özel kullanılabilir olacak yeni bir reklam özelliğini test etmeye başladı.
Snapchat, uygulamadaki içerik oluşturucuların para kazanmaları için yeni bir yol sunuyor. Platform, küçük bir grup ABD'li içerik oluşturucunun Hikayelerinde görünen videonun ortasında gösterilen reklamları test ediyor ve önümüzdeki aylarda daha geniş bir kullanıma sunulacak.
Bir Snap Star'ın Hikayesine bir reklam yerleştirildiğinde, Snapchat geliri yaratıcılarla paylaşacak. Şirket, gelir paylaşımının, gönderi sıklığı ve katılım gibi metrikleri dikkate alan bir formüle dayandığını söylüyor. Bu özellik yalnızca, Snapchat'te doğrulanmış ve altın bir yıldızla gösterilen geniş takipçi kitlesine sahip içerik oluşturucular veya tanınmış kişiler olan Snap Starları tarafından kullanılabilir.
Son yıllarda Snapchat, içerik oluşturucuların uygulamadaki varlıklarından para kazanmaları için çeşitli yollar ekledi. Snapchat kullanıcıları, arkadaşlarının Hikayeleri arasında ve Keşfet bölümünde zaten reklamlar görüyor, ancak bu, içerik oluşturucuların Hikayeler'deki reklam gelirinden ilk kez bir ödeme alacaklar.
Bu, Snapchat'in kullanıcıların Hikayeler üzerinden TikTok benzeri içeriÄŸe doÄŸru ilerlediÄŸini belirtmesinden kısa bir süre sonra geldi. GeçtiÄŸimiz haftalarda Snapchat CEO’su Evan Spiegel, kullanıcıların platformda paylaşım ve hikâye görüntülemeye daha az zaman ayırdıklarını, bunun yerine Spotlight’ta içerik izlediklerini açıklamıştı.
Geçen yıl Snapchat, belirli lensler, sesler veya konular kullanarak en iyi videoları oluşturan kullanıcılar için nakit ödüller olan Spotlight Challenges'ı duyurdu. Şirket, 2021'de içerik oluşturuculara 250 milyon dolardan fazla ödeme yaptığını söyledi.
0 Yorumlar