Snapchat Stories'e daha fazla reklam geliyor

Snapchat, üst düzey içerik üreticilerine özel kullanılabilir olacak yeni bir reklam özelliğini test etmeye başladı.


Snapchat, uygulamadaki içerik oluÅŸturucuların para kazanmaları için yeni bir yol sunuyor. Platform, küçük bir grup ABD'li içerik oluÅŸturucunun Hikayelerinde görünen videonun ortasında gösterilen reklamları test ediyor ve önümüzdeki aylarda daha geniÅŸ bir kullanıma sunulacak.

Bir Snap Star'ın Hikayesine bir reklam yerleÅŸtirildiÄŸinde, Snapchat geliri yaratıcılarla paylaÅŸacak. Åžirket, gelir paylaşımının, gönderi sıklığı ve katılım gibi metrikleri dikkate alan bir formüle dayandığını söylüyor. Bu özellik yalnızca, Snapchat'te doÄŸrulanmış ve altın bir yıldızla gösterilen geniÅŸ takipçi kitlesine sahip içerik oluÅŸturucular veya tanınmış kiÅŸiler olan Snap Starları tarafından kullanılabilir.

Son yıllarda Snapchat, içerik oluÅŸturucuların uygulamadaki varlıklarından para kazanmaları için çeÅŸitli yollar ekledi. Snapchat kullanıcıları, arkadaÅŸlarının Hikayeleri arasında ve KeÅŸfet bölümünde zaten reklamlar görüyor, ancak bu, içerik oluÅŸturucuların Hikayeler'deki reklam gelirinden ilk kez bir ödeme alacaklar.

Bu, Snapchat'in kullanıcıların Hikayeler üzerinden TikTok benzeri içeriÄŸe doÄŸru ilerlediÄŸini belirtmesinden kısa bir süre sonra geldi. GeçtiÄŸimiz haftalarda Snapchat CEO’su Evan Spiegel, kullanıcıların platformda paylaşım ve hikâye görüntülemeye daha az zaman ayırdıklarını, bunun yerine Spotlight’ta içerik izlediklerini açıklamıştı.

Geçen yıl Snapchat, belirli lensler, sesler veya konular kullanarak en iyi videoları oluÅŸturan kullanıcılar için nakit ödüller olan Spotlight Challenges'ı duyurdu. Åžirket, 2021'de içerik oluÅŸturuculara 250 milyon dolardan fazla ödeme yaptığını söyledi.

0 Yorumlar